سایت وحید رستمی

لینکدین لایو جلسه اول

لینکدین لایو جلسه اول

هر کاری که بخواهید انجام دهید، برای اینکه درآمد داشته باشید، باید برای آن کار بازاریابی کنید تا بتوانید محصولات یا خدمات تان را به فروش برسانید

اما یک سوال مهم وجود دارد: چطور میتوان بدون برنامۀ بازاریابی، بازاریابی کرد ؟!

 

به طور خلاصه، دوره برنامه بازاریابی می خواهد به 3 سوال اصلی جواب دهد:

 

1 الان کجا هستیم؟

 

2 کجا می خواهیم برویم ؟

 

3 چطور به آنجا برویم ؟

 

 

شاید فکر کنید که نوشتن برنامه بازاریابی، کار سخت و پیچیده ای است و از عهده هر کسی بر نمی آید. این دوره آموزشی، با زبانی ساده و با مثالهایی ایرانی، روش کار نوشتن برنامه بازاریابی را به ساده ترین روش ممکن، به شما آموزش می دهد.

 

 

شاید شما هم در این موقعیت‌ها قرار گرفته باشید:

 

· چطور برنامه بازاریابی (مارکتینگ پلن) بنویسم؟

 

· چگونه می شود بازار و رقبا را تحلیل کرد و یک نقشه خوب برای موفقیت در کسب و کار کشید؟

 

· تاحالا شده تصمیم گرفته باشید برای کسب و کارتان یک برنامه بازاریابی یا مارکتینگ پلن اجرایی تهیه کنید ولی هنوز وقتش را پیدا نکرده باشید؟

 

· تاحالا شده در مسیر شغلی تان سردرگم شده باشید و جای خالی یک نقشه راه را احساس کنید؟

 

· آیا شما هم نیازمند شناخت بازار و رقبا، و داشتن یک نقشه جامع برای حضور موفق در بازار هستید؟

محتویات / سرفصل‌ها:

 

· چرا مارکتینگ پلن مهم است

 

· فرآیند برنامه ریزی

 

· ایجاد تیم

 

· آموزش نوشتن برنامه بازاریابی :

 

· تحلیل موقعیت

 

· استراتژی

 

· تاکتیک ها

 

· روش اجرا

 

· بودجه بندی و پیش بینی

 

· آموزش استفاده از برنامه بازاریابی

 

· نحوه ارائه به مدیران ارشد یا سرمایه گذاران

 

بعد از مشاهده این دوره آموزشی، یک دید تحلیلی نسبت به بازار به دست می آورید و می توانید یک طرح کسب و کار ایده آل و کاربردی برای سازمان خود بنویسید.

 

برای هر مسیری که قرار است طی کنیم باید نقشه کاملی داشته باشیم و مارکتینگ پلن هم نقشه راه کسب و کار ما است که باعث می شود با دید بازتری وارد کسب و کار شویم تا راحت تر به موفقیت برسیم.

شرکت هایی که در بازاریابی موفق هستند همیشه کارشان را با یک برنامه بازاریابی شروع می کنند. شرکت های بزرگ برنامه هایی با صد ها صفحه دارند اما شرکت های کوچکتر می توانند کل برنامه هایشان را در تعداد انگشت شماری صفحه جای دهند. برنامه بازاریابی تان را آماده کنید و حداقل هر سه ماه یک بار و یا هر ماه به آن نگاه کنید. بخشی برای نوشتن گزارشات ماهیانه در مورد فروش و تولید بگذارید، این به شما اجازه می دهد که حین پیروی از برنامه بر عملکردتان نیز نظارت داشته باشید.

برنامه تان باید برای یک سال باشد. برای شرکت های کوچک این زمان برای بازاریابی مناسب ترین است. چیز ها عوض می شوند، مردم می روند، بازار ها تکامل پیدا می کنند، مشتری ها می آیند و می روند. در ادامه پیشنهاد می کنیم که بخشی از برنامه تان به آینده نزدیک یعنی دو تا چهار سال آینده اختصاص دهید. اما بیشتر تمرکز تان می بایست بر روی سال جاری باشد.

 

برای نگارش برنامه به خودتان چندین ماه فرصت دهید حتی اگر تنها لازم شد فقط چند صفحه بنویسید. ساخت برنامه بار سنگینی در بازاریابی محسوب می شود. در حالی که اجرای برنامه چالش های مخصوص به خود را دارد، اما انتخاب زمان و نحوه بازاریابی سخت ترین چالش است. اغلب برنامه های بازاریابی در اول سال و یا اگر سال مالی تان متفاوت است در آن زمان شروع می شوند.

 

چه کسی می بایست برنامه شما را ببیند؟ تمام اعضای دخیل در شرکت تان. شرکت ها عموما به دو دلیل کاملا متفاوت برنامه های بازاریابی خود را بسیار مخفیانه نگه می دارند: یا اینکه خیلی ناقص هستند و مدیریت از نشان دادن آن ها شرمنده است و یا اینکه محکم و مملو از اطلاعات هستند که همین باعث می شود برای رقیب ها بسیار با ارزش باشند.

تمامی بخش های سازمان را درگیر طرح برنامه بازاریابی کنید. مهم نیست شرکت تان چقدر بزرگ است، از تمام بخش های شرکت تان، نظیر بخش مالی، تولید، پرسنل، منابع و غیره و همچنین بخش بازاریابی بازخورد دریافت کنید. این موضوع بسیار مهم است زیرا از تمام بخش های شرکت شما برای طرح برنامه بازاریابی تان استفاده می کند.

 

افراد کلیدی در شرکت شما می توانند به شما داده های واقعی در خصوص اینکه چه چیز هایی قابل دست یابی هستند و چگونه می توانید به اهداف تان برسید می دهند و همچنین آن ها می تواند هرگونه بینشی که در مورد فرصت های احتمالی بازاریابی دارند را با شما به اشتراک بگذارند و بعدی جدید به برنامه بازاریابی تان اضافه کنند. اگر شما عملیاتی مدیریتی تک نفره را هدایت می کنید می بایست همه کار ها را خودتان به تنهایی انجام دهید.

مدرس دوره: وحید رستمی

 

دریافت مشاوره

نظر شما درباره لینکدین لایو جلسه اول چیه برای ما بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آیا حساب کاربری ندارید؟